keskiviikko 3. syyskuuta 2014

#KUTSUMUA


hihi

Monet teistä on törmännyt tähän Suomen lukiolaisliiton #kutsumua projektiin, ja ajattelin, että mä kantaisin kanssa korteni kekoon ja ottaa parit kuvat ton taideteoksen kanssa. 

Varmaan monia teistä on kiusattu joskus jotenkin, oliko se sitten eskarissa kun ei otettu toista jostain syystä leikkiin mukaan tai oliko se sitten "viaton" seläntakana läskiksi haukkuminen? Mun mielestä on niin väärin, että jotain kiusaamistilanteita vähätellään ja painetaan pehmoisella, jokainen kiusaamistilanne on väärin, ja siihen pitää puuttua, oli tilanne mikä tahansa. 

Mua itseä on kiusattu, mutta se on paria tilannetta lukuunottamatta ollut aina seläntakana haukkumista ja pari kertaa ihan suoraankin/netin kautta, ja nyt näin jälkeenpäin pohdittuna niillä haukkumisilla on ollut iso osa mun mielialan ja itsetunnon kanssa. Jos mua ei olisi haukuttu lihavaksi, ehkä en ajattelisi itsestäni niin paljon noin. Jos mua ei olisi haukuttu hikariksi ja lellikiksi, olisinko sittenkin uskaltautunut viitata enemmän ja olla välittämättä noista haukuista? Mitä jos muhun ei olisi luotu pitkiä, halveksivia katseita, niin uskaltaisinko olla oma enemmän itseni? Tätä pitkää listaa voisi jatkaa ja jatkaa, mutta toivon että te kiusaajat ymmärtäisitte, että vaikka kerran huorittelisitte tai haukkuisitte muuten toista, niin se näkyy ja tuntuu aina. 

"Pahat sanat ei näy iholla, mutta ne jättää arvet sisälle."


18 kommenttia:

  1. tosi hyvä postaus! voin niin samaistua noihin ajatuksiin mitä kirjoitit:) Mä olen kokenut nuorempana paljon muhun suuntautuvia halveksivia katseita, puheita jne ja vasta nyt mä oon oppinut olemaan sinut itseni kanssa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää antaa vaan noitten hirmuärsyttävänilkeiden kiusaajien olla, ne kaivaa vaan omaa kuoppaansa..

      Poista
  2. "Pahat sanat ei näy iholla, mutta ne jättää arvet sisälle." - Oot niin oikeassa! ♥
    Tsemppiä sulle jatkoon! Oot huippu, muista se!

    http://hennankengissa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon! Tsemppiä sulle kanssa, paljon! :)♥

      Poista
  3. tosi huippu postaus :-) tää koko kutsumua projekti on tosi hieno !

    luna--still--loving.blogspot.be

    VastaaPoista
  4. Mä olin peruskoulun ajan kiusattu ja aina se, joka jätettiin ulkopuolelle. Onneksi lukiossa kaikki muuttui ja tutustuin uusiin ihmisiin.
    Tuntuu että ihmiset kiusaa nykyaikana paljon enemmän kuin ennen, ihan sairasta oikeesti... Toivottavasti tähän asiaan saadaan muutos! Tää kampanja varmasti edistää asiaa ja hienoa kun jo niin moni on lähtenyt mukaan siihen :)

    http://love-ornothing.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tositosi hyvä, että sun kiusaaminen saatiin loppumaan, sitä ei kenenkään pidä joutua kokemaan!

      Poista
  5. upea ulkoasu teillä! Ja ihanoin uskaliaisuuttasi tehdä #kutsumua haasteen noin avoimesti blogiisi! :-)

    VastaaPoista
  6. Mä oon ollut myös kiusattu, mutta ihan saan syyttää kiusaajien vanhempia asiasta, sillä kiusaaminen oli lähinnä sitä et oon juoppojen ja sossussa ravaajien mukula.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just, ei tollasta oikeesti sais lapsillee opettaa sanomaan..

      Poista
  7. Vaikutat persoonalliselta ja fiksulta ihmiseltä!

    VastaaPoista
  8. Hienoa sinä,

    tärkeintä on kuitenkin mielestäni millä sanoilla itseään kutsuu,
    ei muilla ole väliä

    terveisin: lihava mutta ihan vitun sama ihminen.

    VastaaPoista
  9. Netissä kyllä tulee hurjaa kommenttia anonyymeiltä ja varmaan jokainen bloggaaja on joskus saanut lokaa niskaansa ja varmasti täysin syyttä. Onhan se helppoa piiloutua anonyymiteetin taakse, mutta kyllä asiat pitää uskaltaa sanoa päin naamaa jos on jotain sanottavaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on niin valitettavaa, kenenkään ei sellaista tarvitsis sietää, ellei tosiaan ole syytä.

      Poista

Kiitos kommentista, olithan asiallinen?