sunnuntai 9. elokuuta 2015

Kirjeet täysi-ikäiselle

Moikka!
Tässä olisi tulossa teille vähän erilaisempaa postausta, nimittäin kirjepostaus. Olen kirjoittanut itselle, silloiselle tulevalle 18-vuotiaalle Heidille kirjeet. Toinen, tämä vanhempi kirje on kirjoitettu kun olen ollut 11 ja toinen vuonna 2011. Ajattelin paljastaa teille näiden kirjeiden sisällöt, ei näissä mitään erikoisempaa ja salaisempaa ole.

IMG_9249

"Hei 18-vuotias minä! Lyhyt ruskea tukka ja ehkä hieman vaaleita raitoja. Vähäsen pyöreä ja "aika" (153)cm pitkä. Miten pitkä mahdat olla?
Pidän kaikista sinisen sävyistä (entäpä itse?) Ja musiikissa muunmuassa Anna Abreu, Avril Lavinge, Rihanna, Gwen Stefani.. yms. (Entä itse?) Tykkään valokuvata, lukea ja piirtää. Harrastan jalkapalloa & näytelmäkerhoa. Lempiaineitani ovat käsityöt, kuvis ja musa. Nyt (11-v) haluaisin lukioon.. (missä kävn?). Onko mulla enää astmaa? RAKASTAN DIDDL:juttuja. Asun nyt .... 
♥:llä Sinulle Heidi" 

IMG_9251

" Heijjaa Heidi!
Mitäs kuuluu? Mulle kuuluu ihan hyvää, ja jännitän huomista lääkärireissua. Eli nyt mulla on toi jalka, tai siis polvi vaaleansinisessa ortoosissa, ja saan sitten huomenna (13.6) tietää mitä sille sitten käy. 

Yläasteen (7lk) aikana mä oon muuttunut aika paljon tai siis en erikoisella tavalla, mutta esim musiikkimaku on muttunut rap-hiphopista & R'n'B:stä rockinpaan suuntaan. Nyt tällähetkellä kuuntelen enimmäkseen mm. Jare & Villegallea, Linkin Parkia, Avril Lavignea, 30 Second to Marssia, MCR:ää, Paramorea ja Panic! At the discoa. Sit oon tutustunut sellaisiin bändeihin joita en olisi ikinä uskonut kuuntelevani ja nyt niistä on tullut suosikkejani. Näihin bändeihin kuuluu mm. The Sounds, Popeda, Sia, Veronica Maggio♥, Agnes Obel yms. tuollaisia ei niin kuunneltuja ja tuttuja laulajia/bändejä. 

Kenen tai keiden kanssa mä oikein olen ja hengailen kun luet tätä? Tällähetkellä oleilen yleisimmin Ilonan, Niinan & Fannyn kanssa. Onhan mulla muitakin, mutta nää on ne tärkeimmät. Kirjoitan tällä blogia: fatgirlswantlookgood.blogspot.fi lukijoita vaivaiset 5kpl..
Haaveammattini olisi joko a.opettaja b Juristi tai c. psykologi.
Tällä hetkellä oon ihan totally ♥ Herra Hän (nimi muutettu). Hänen tunteensa ovat vielä hieman epävarmoja, mutta ehkä sitten vielä joskus..
Vielä sananen harrastuksista:
- Valokuvaus 
- Ulkoilu & Yleisurheilu 
- Bloggaus ja kirjoittelu
- Musiikki (kuuntelu ja laulu)
Nyt mä suljen tän kirjeen ja avaan tän 5 vuoden päästä.
♥:llä Heidi"

IMG_9254

Onko teillä ollut kokemuksia tälläsista kirjeistä? Mun mielestäm oli ainakin ihan mahtavaa avata noi kirjeet, ja muistella innolla noita kirjeitä. Mä ajattelin että voisin kirjoitella uuden kirjeen, jonka avaamispäivä voisi olla vaikka kun täytän 25.

Mutta mitäpä olette mieltä tällaisesta ihan erilaisesta postauksesta?

22 kommenttia:

  1. Harmittaa etten tehnyt koskaan tuollaista, täytän ensviikolla ja olis niin kiva avata tuollanen kirje :D mutta toisaalta en usko että se olisi pysynyt tallessa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli kanssa pelko, että apuva jos se kirje/kirjeet hukkuukin, mutta onneksi niin ei käynyt!

      Poista
  2. Hauska postaus! :D Olisinpa itekin aikoinaan tajunnut kirjottaa 18-vuotiaalle minälle ees jonku kirjeen! :D Mutta ei kyllä tullu mieleenkää.
    Me kirjotettiin 7.-luokalle mennessä itellemme 9.-luokalle kirjeet, jotka sit opettaja anto viimesenä 9.-luokan koulupäivänä. Hahhah, olihan sitä ihan parissaki vuodessa tullu muututtua paljon. :D

    http://sofiaidaanneli.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tollanenki kirje parin vuoden takaa ois kanssa kiva lukea :)

      Poista
  3. hei ihana postaus! mä oon kanssa kirjotellut tuollaiset kirjeet ja harmittaa hirmuisesti, että ne on hävinnyt jonnekin muuttojen yhteydessä. pitäisi kanssa kirjoittaa uusi kirje tulevaisuuteen, niitä on niin kiva lukea sit myöhemmin :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi harmi :( mutta hei, kannattaahan tuo uusi kirje sitten kirjoitella :)

      Poista
  4. Oi että kuinka ihana postaus<3 Tuollaiset kirjeet on ihan parhaita<3

    http://sofiawilhelmiina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  5. Hah kuinka kiva postaus (: Ois pitäny itekki kirjottaa pienenpänä tollaisia, ois saanut sitten isona nauraa :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ehtiihän sitä vielä sille vanhemmalle minälle :)

      Poista
  6. Ihana idea tälläset kirjeet! :) Harmi kun ite ei tajunnu nuorempana tehdä. Toisaalta kerkeishän sitä vieläkin tekeen vaikka eläkepäiville.

    VastaaPoista
  7. Tosi mahtava idea nämä kirjeet ja kiva kun julkaisit kirjeiden sisällön täällä blogissa, tosi mukavaa luettavaa :) Voisi itsekin alkaa kirjoittamaan kirjeitä vanhemmalle minälle, jospa vaan silloin enää muistaa mitään kirjeitä koskaan kirjoittaneenkaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua jännitti kans et muistanko ees noita kirjeitä, mutta hyvin muistin sitten! :)

      Poista
  8. Söpöt kirjeet! Mä kirjotin kans joskus ala-asteella 18v minälleni kirjeen, mutta oon hukannut sen!

    VastaaPoista
  9. Voi vitsi miten söpöt kirjeet, tuollaiset oli varmasti monen monen vuoden jälkeen hauska lukea:D Olisinpa itsekin kirjoittanut!:) Ihanan erikoinen postaus, pojot sille;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainaha sitä voi vielä vanhemmalle itselle kirjoitella, mutta kiitos kiitos :)

      Poista
  10. Eikää, ihana idea - olisinpa itsekin kirjoittanut tuollaisen! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noh, voihan kirjeen kirjoitella sittten vanhemmallekkin minälle! :)

      Poista
  11. Nää kirjeet on ihania! Itekin oon muutaman kirjoitellut itselleni, mutta niiden avaamisaika on vasta parin vuoden päästä.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, olithan asiallinen?