sunnuntai 14. toukokuuta 2017

But i'm thankful

Vaikka tahdoin, vaikka toivoin pääseväni täältä pois
Vaikka uskoin, etten koskaan tässä esimerkkinä nyt seisois
Mul on uusi pää ja tahto elää joka päivä vähän enemmän

Kiitos maailma, kiitos elämä, nöyrin terveisin mä.

- Haloo Helsinki - Terveisin mä -


 "Kiitos maailma, kiitos elämä", niinkin yksittäisistä asioista ihminen voi olla kiitollinen ja onnellinen, kiitollinen siitä että saa elää. Kiitollisuuden ei tarvitse olla sen kummempia asioita kuin vaikka se, että on kiitollinen ihanasta äitienpäivälounaasta läheisten kesken, tai vaikka jokin pinnallisempi seikka, kuten muutossa hukkuneen tavaran yllättävä löytyminen. 
Tuntuu, että ihmiset ovat hirveän sulkeutuneita kiitollisuutta kohden. Usein kun aiheeksi tulee jokin kiitollisuuteen viittaava aihe, ihmiset vaivaantuvat. En tietenkään halua yleistää, mutta joskus vain tuntuu, että on hirveän vaikea keksiä mitään, mistä on kiitollinen. Voi olla että ajatellaan, että kiitollisuuden aiheeni ovat typeriä, tai toinen huono ajattelutapa voi olla että kiitollisuuden aiheeni eivät ole tarpeeksi suuria, vaan olen kiitollinen liian pienistä asioista.


Mistä minä olen kiitollinen juuri nyt? Olen kiitollinen uudesta kodista. Olen kiitollinen siitä, että näen ihanaa ystävääni kuuden viikon tauon jälkeen huomenna. Olen kiitollinen muutamasta hyvästä blogi-ideasta, jotka aion toteuttaa. Olen kiitollinen uusista ihmisistä ympärilläni. Olen kiitollinen elämästä, Haloo Helsingin laulun sanoin, jotka ovat postauksen alussa. 






2 kommenttia:

  1. Ihana postaus ja hyviä ajatuksia! :) Tuo Haloo Helsingin biisi on aivan huikea <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, olithan asiallinen?