lauantai 26. toukokuuta 2018

Oonko mä oikeesti vahva?

Mä ylitin mun mukavuusalueen tässä hetki sitten aika vahvasti. "kohtasin" erään ihmisen miltei puolen vuoden tauon jälkeen uudelleen. Mua pelotti tosi paljon, ja ajattelin, että ei tästä varmaan tuu yhtään mitään. Pelkäsin, että saan häneltä pelkkää shaibaa niskaan, mollausta ja muuta mahdollista.

Mutta ei. Sain takaisin jotain mikä ehkä tuntui oikeasti pahemmalta. Väliinpitämättömyyttä, huomioimattomuutta, tuhahtelua asioista, mitkä on mulle suuria kun puhuin niistä muille. Kykenemättömyyttä katsoa mua edes silmiin. Vaikeus tervehtiä, kysyä kuulumisia vaikka oltais oltu kahden.

45minuuttia sitä kestin, kunnes sanoin seuralleni, että vois olla aika lähteä, aikalailla itkua ja pahaa oloa nieleskellen. Sitten pääsin majoituspaikkaani purkamaan tätä keissiä, ja tajusin yhden jutun.

Mä oon aika hiton vahva.

2

Tää ihminen on mulle sellainen, että se on ollut mun elämässä oikeestaan aina, mutta nyt viime vuodet on olleet aika huonoja. Oon saanut vain ja ainoostaan sitä huonoa fiilistä ja itkua; jos hetken oon ollu hyväntuulinen, iloinen tai onnellinen tän henkilön johdosta, on se hetken päästä taas pilattu, ihan tahallaan.  Mutta silti, oon kestänyt sen. Kaiken, asumisesta, raha-asioista, mun sairaudesta ja muusta, mitkä ei oo ihan nappiin mennyt ja mistä oon napinaa ja mollausta kuullut.

Käytiin noiden juhlien jälkeen keskustelua aiheesta, ja eräs hieman huonommin tunteva ihminen sanoi mulle, että "Heidi, vaikka mä en sua oikeen tunnekaan kuin näiden naisten kertomista jutuista, niin nyt kun mä sua tässä kuuntelen, niin pakko sanoa että sä oot tosi vahva ihminen, ja avoin." Noita/tuollaisia sanoja mä en oo kuullut pitkään aikaan, ja ne tuntui oikeestaan aika hyvältä, kun ne itse sai hetken päästä sisäistettyä ja tajuttua, että kaipa ne paikkaansa sitten pitää.

1

Mun mielestä elämässä on niin paljon pahaa ja negatiivisia juttuja, että yhdenkään sulle (muka) läheisen ihmisen ei tulisi aiheutaa pahaa mieltä yhtään enempiä. Joten ihanat, pitäkää lähellänne ihmisiä, jotka sen todella ansaitsee  ja jotka todella tuovat sitä hyvää mieltä <3

4 kommenttia:

  1. Nuo ensimmäiset kappaleet tuo mieleen erään "läheisen" ihmisen valitettavasti :( Mut mä oon kans kuulemma ollut todella vahva. Onko muitakaan vaihtoehtoja?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihän sitä oikeen muuta vaihtoehtoa ole, ei tuollaisten ihmisten tule antaa lannistaa, vaikka se joskus saattaa tuntuakin helpommalta, kuin olla vahva. Tsempit Netta <3

      Poista

Kiitos kommentista, olithan asiallinen?