keskiviikko 21. elokuuta 2013

Tuu tekee mun kaa lentokonetanssii!


IMG_6741IMG_6743IMG_6746IMG_6747IMG_6748
Tässä teille tämmöinen koulupainoitteinen postaus. Mä käyn siis lukion ekaa vuosikurssia, ja tarkoituksena olisi suorittaa lukio neljässä vuodessa henkilökohtaisten syiden vuoksi.
Tänään saatiin äikän tunnilla takaisin kirjoitelmat, joissa piti kertoa itsestä. Kaksi alinta kuvaa siis sitä. Tänään oon myös yrittänyt pntätä ruotsin sanoja mun kalloon, mutta eih, miksi tää tuntuu niin vaikeelta? Haluaisitteko te kertoo mulle hyviä sanojenpänttäämis vinkkejä?

22 kommenttia:

  1. Vinkki: ei kannata yrittää 'päntätä' sanoja, vaan yritä käyttää niitä! Kirjoita vaikka päiväkirjaa ruotsiksi, lue ruotsin kielistä tekstiä (sanavarasto karttuu kuin itsestään!), hanki netistä ruotsalainen chattikaveri tai mitä vain keksit! :D En itsekään opi sanoja kirjasta pänttäämällä. Tai jos opin, niin ne unohtuu viimeistään sanakokeen jälkeen. Yritä keksiä niille sanoille käyttöä, niin jäävät mieleenkin!

    VastaaPoista
  2. aluksi mietin et eikää miks mulla ei ollu eka lukiovuosi noin rentoa ku mitä sulla ton lukujärjestyksen perusteella on, mut sit luinki et suoritat lukion neljässä vuodessa :) ois varmaan itekkin suunnitella vähintää kolmee ja puolee vuoteen, ni ei olis näin rankkaa :<<

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa jutella opon anssa, mulla se ainakin helpotti, ja etteköhän te löydä jonkin hyvän kompromissin! (=

      Poista
    2. muuten kyllä mut meijän opo on hirvee natsi :D se vaa huutaa koko aja kaikille joka asiast eikä sen kans oo yhtää kiva keskustella mistää asioist... yläasteel meil oli huisin hyvä opo ja sen kaa oli oikeesti mukava jutella, mut nyt lukios oon vaa yrittäny vältellä sitä.

      Poista
    3. Voih.. mites sun luokanvalvoja? se ois toinen, keltä kysäistä!

      Poista
  3. Ihana blogi! Tosi hyvälaatusia kuvia täällä, tykkään :)

    VastaaPoista
  4. ihana ulkoasu ja blogi! mulle tuli kauhee hinku mennä kirjastoon kun bongasin tuolta yhden kirjaston kirjan!! :D

    VastaaPoista
  5. kiva blogi ja kiva ulkoasu ! :) http://norppaaq.blogspot.fi

    VastaaPoista
  6. Oi ihanan oloinen blogi jo näin alussa, kivoja ja laadukkaita kuvia ja ihanan simppeli ulkoasu + banneri :) Oootte kauniita molemmat!

    VastaaPoista
  7. Vaihdoin lukiossa pakkoruotsista ns. pitkään a-ruotsiin, vaikken kummoinen koko aineessa koskaan ole ollutkaan, mutta itselleni sanojen pänttäämisessä auttaa kirjoittaminen. Ensin kirjoitan kaikki sanat kertaalleen, sitten suomentaen, ja lopuksi käyn koko listan läpi kääntäen suomesta ruotsiin. Tuolla tavalla toistaen ainakin useimmat sanat muistuvat paremmin mieleen itselleni :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä käytän aikalailla samaa taktiikkaa, mutta ajattelin, etä js tuo ei olekaan "se oikea" tapa lukea!

      Poista
  8. Eikö olekin! Kun sain host-isältä vapauden valita itse, millaisen avaimen haluun, ei tarvinnut montaa kertaa miettiä... :-D + Saan ottaa sen sitten messiin Suomeen!

    Ite luen sanoja eka vaan katsoen sitä sanalistaa tai jotain (liian laiska kirjoittamaan) sitten peitän toisen puolen listasta ja alan mennä listaa eteenpäin. Aina kun en tiedä tai sanon väärin, aloitan listan alusta. Mulla toimii noin :-)

    Hirmukivoja kuvia sulla!

    janina-in-usa.blogspot.fi

    VastaaPoista
  9. miltä osastolta toi kuin viimeistä päivää kirja on kirjastossa? oon ajatellut lukea ton, kun luin yhden muun lauren oliverin kirjan ja tykkäsin kirjotus tyylistä :) ja ompas sulla rento lukkari! :o

    http://foreverbyjenni.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, tuo kirja on joutsan kirjaston "nuoret aikuiset"-osastolta! Ja joo, onhan toi tosi rento, syynä se neljän vuoden lukiourakka!

      Poista
  10. Hyvältä vaikuttaa tää blogi, mutta eikö nimen pitäis olla "more than us?"

    VastaaPoista
  11. Vitsi et teijän blogii on ihana lukee! Ihanat kuvat ja teksti on kans ihanaa :::)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, olithan asiallinen?