maanantai 18. syyskuuta 2017

Paljastuksia koulumenneisyydestä - back to school-tag!

Torstaina se sitten alkaa, tämänkin tytön loppusuora tämän hetkisissä opinnoissa. Kuusi viikkoa tiukkaa puurtamista koulunpenkissä ja toiset kuusi viikkoa työelämässä, sitten koittaa se valmistuminen, vihdoin ja viimein! Fiilikset on aikas hyvät, ainakin innostuneet ja motivoituneet. Ajattelin kirjoitella sen kunniaksi teille tällaisen Back To School-tagin, jonka bongailin Jennin blogista, kun ootte ainakin aiemin näistä tag- ja kaverikirja-tyyppisistä postauksista tykkäilleet! 

1. Oletko ollut ensimmäisenä koulupäivänä koskaan hermostunut? 
- Olen, valehtelematta aina. Ekoissa koulupäivissä on sitä jotain, en tiedä yhtään miksi. Nytkin alkaa pieni hermostuminen ilmenemään, sillä jännitän suuresti uutta opiskeluporukkaa, jonka joukkoon soluttaudun, jännitän sitä, miten pärjään ilman ihania kavereitani (=olen yksin) ja ihan yleisesti sitä, miten se kouluarki alkaa viiden kuukauden jälkeen rullailemaan.

2. Oletko koskaan nukahtanut tunnilla? 
- En ole, vaikka joskus se varmaan liiankin lähellä on ollut! Muistan tällaisen hetken, ensimmäisestä (!!) amispäivästä.. Kuunneltiin yhteistä infotilaisuutta, enkä todellakaan ollut kahdeksan aamuihin tottunut, ja edellinen ilta ja yö oli mennyt jännitellessä. No, asia mitä puhuttiin oli pitkästyttävää ja puhujan ääni oli unettava.. voitte veikata kuinka lähellä torkkuminen oli!

1

3. Kerro kaikkein kiusallisin hetki minkä olet koulussa kokenut. 
- Mä en kyllä osaa yhtään sanoa, ei mulle silleen mitään kovin kiusallista koskaan ole tapahtunut. Ehkä jotain ihastuksiin liittyvää? Housujen repeäminenkin on koettu, samoin totaalinen itkukohtaus, monestikkin. Mutta ei mitään kummepaa, sori! 

4. Aiotko tai oletko koskaan liittynyt johonkin koulun clubiin tai ollut järjestämässä juhlaa/tapahtumaa/esitystä?
- Kuuluin ala-asteella koulumme ympäristöraatiin (josta nappasin kutosluokalla stipendin!), sitten lukiovuotena olin järjestämässä wanhojen tansseja, sitten sairaalakoulussa ollessani olin osana järjestämässä erään opettajan yllätysläksiäisiä. Ja sitten olen ollut monesti esiintymässä erilaisissa koulun juhlissa, yleensä laulaen, ala-asteikäisestä lukioikään asti. 

5. Mikä oli lempiluokkasi? 
- Mä tykkäsin kovasti ysiluokasta, jonka sairaalakoulussa vietin. Sain hyvää yksilöopetusta, tunteja käytiin oman jaksamisen mukaan, opettajat olivat i-h-a-n-i-a, ja ryhmä oli pieni, pari kertaa sain luksusopetusta ollessani ainoa opiskelija, mutta muuten taisi maksimissaan olla 6-8 muuta minun lisäkseni. 

Amiksen luokat on kanssa olleet ihan mahtavia, suurimmaksi osaksi kiinnostavien oppiaineiden takia ja sitten aivan huipputyyppien takia, joihin olen tässä kolmen vuoden aikana tutustunut, olette ihania <3

2

6. Mitä mieltä olet kouluasuista? Pitäisikö Suomessa olla? 
- Mä en oikeen osaa olla mitään mieltä kouluasuista, ei niitä kyllä tarvita, mutta jos sellainen pakko tulisi, niin niitä olisi sitten pidettävä. Mutta kuitenkaan niiden, ketkä omaa persoonallisuuttaan tuovat pukeutumisellaan esille, ei pitäisi kitkeä pois. 

7. Kuka oli lempiopettajasi? 
- Aiemmin mainitun sairaalakoulun opettajani sekä muiden yläasteluokkien luokanvalvojani! 

8. Entä vähiten lemppari? 
- Muutama niitäkin on, ei tässä nimellä aleta mainitsemaan, mutta amiksesta pari löytyy ja samoin sitten sieltä peruskoulusta!

3

9. Mikä on kauhein asia minkä ikinä teit koulussa? 
- Tää on yhtä paha kysymys kun toi kiusallisuusjuttu.. Oon varmaan ollut niin kiltti ja totteleva koulussa, etten mitään ihmeempää ole tehnyt. Luntannut olen kerran (jäämättä kiinni) jossain pikkutestissä johon olin unohtanut lukea, sitten oon joskus valitellut pääkipua, vaikka kyseessä onkin kiinnostumisen puute kouluun. Joten tässäkään ei mitään pahoja paljastuksia tule, haha!

10. Oletko vielä ystäviä kenenkään ala- tai yläaste, lukio tai amis kavereistasi?
- Joidenkin kanssa olen edelleen hyvin tiiviisti yhteyksissä, joidenkin kanssa sometuttuja, ja sitten kanssa on niitä, ketkä vaihtavat kadun puolta tullessa vastaan taikka ovat kuin eivät tuntisi. Eli laidasta laitaan!

12. Millä olet mennyt kouluun?
- Ala-asteen kuljin aina kävellen lyhyen matkan takia, yläasteen osittain kävellen, osittain bussilla ja amikseen olen paikallisilla kulkenut!

Mites te, onko teillä jotain jaettavaa kommenttiboksiin liittyen kouluun? :)

4 kommenttia:

  1. Olipa kiva postaus! Vois itekin tehdä tällaisen vaikka ens vuonna (jos vielä muistan tän :D). Saanko kysyä että miks oot ollut sairaalakoulussa? Tajuun kyl jos et halua vastata. Mut tosi kivoja vastauksia sulla noihin ksysymyksiin ja oli mukava lukee tätä postausta :)

    ♥: Linda/Revontulipalo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiva että tykkäilit! :) Olin sairaalakoulussa, kun oli elämässä sellainen hankalempi ajanjakso, ja jouduin sairaalassa oleilemaan, niin sain sitten koulua aina jaksamisen mukaan suoritella siellä. Mutta ihan mieleenpainuva kokemus se! :)

      Poista
  2. Kiva tää tag! Mulla itselläni alkoi just tänään Welcome Week korkeakouluvaihdossa, ja ens viikolla alkaa opiskelu sitten virallisesti enkä malttais millään oottaa :D

    Elli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wau, kuulostaa mielenkiintoselta! Kävinkin tsekkailemassa sun blogista fiiliksiäs tuosta vaihto-opiskelusta, tsemppiä sinne sulle :)

      Poista

Kiitos kommentista, olithan asiallinen?