sunnuntai 10. kesäkuuta 2018

Mun treeniviikko ja hieman analysointia

Moikkamoi!

Oon joskus aikoja sitten kirjoitellut teille mun treeniviikkoa (KLIK, KLAK), ja nyt ajatuksena olisi kertoilla muita kyseiseen aiheeseen liittyviä fiiliksiä hieman säännöllisemmin, tietyn hetken ajan. Vaihtelu toki aina virkistää, niin tässä pitkästä aikaa mun tämän viikon treenit ja liikkumiset sekä hieman muuta analysointia.

Ma: Salitreeni (Takareidet ja vatsat)
Ti: Salitreeni Ilonan kanssa (Rinta, ojentajat ja vatsat)
Ke: Lepo
To: Salitreeni (Etureidet, pohkeet, pakarat ja vatsat)
Pe: Salitreeni (olkapäät ja hauikset + vatsat, 15min hiit)
La:  Aamuaerobinen 50min + koko kropan venyttelyt
Su: Lepo


1


Mä olen tämän viikon ajan pyrkinyt tekemään lyhyempiä treenejä, alle tunnin mittaisia, elikkä muutama tehokas liike jotta treeni pysyy lyhyenä ja ytimekkäänä. Olen myös pilkkonut vatsatreenit miltei jokaiseen treeniin, ja jokaisessa vatsoille kohdistetussa treenissä tehdään kolmen liikkeen "pattereita" jotka osuvat aina tiettyyn vatsalihasryhmään. Tästä esimerkkinä eräänä päivänä jumppailin alavatsalihaksia, toisena suoria vatsalihaksia. 

Tää viikko on ollut siitä mielenkiintoinen, että jokainen treeni on ollut mun itseni suunnittelema, eli minkään sortin ohjelmaa en ole käyttänyt, mutta ihan tehokkaasti sitä on treenit tehonneet ja menneet kohteeseen, sekä jaksaminen on ollut kohdillaan. Tosin keskiviikko oli kirjaimellinen nukkumispäivä, kun sillon ei paljoa mitään muuta kauppareissun lisäksi saanut tehtyä. Torstaina energiaa olikin sitten entistä enemmän jumppailla kinttuja kuosiin!

2

Kuten mainitsin, tämä viikko on ollut "omien treenien viikko", mutta maanantaina starttaillaan ihan ohjelman parissa. Seurailen Instagramissa Ilona Siekkistä, ja eräs ohjelma häneltä myös etukäteen jo löytyy. Nyt kuitenkin hänellä oli aika huikea kamppis treeniohjelmasta ja ruokavaliosta, että oli napattava myös itselle toteutukseen! Maanantaina siis starttaillaan 8 viikkoa hieman sovelletulla ruokavaliolla sekä tällä treeniohjelmalla.

Kuinka paljon teitä kiinnostaa lukea tällaisia postauksia? Mua itseä nämä motivoi jollain jännällä tavalla hyvin paljon, ja toivottavasti saan tällaisilla hyvinvointiin ja liikuntaan liittyvillä postauksilla motivoitua myös teitä :) 





2 kommenttia:

  1. Mua kiinnostaa nää treenijutut kyllä vaikka en salillä käykään! Mutta kyllähän nää innostaa liikkumaan muuten! :) Lisää vaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiva kuulla että jollain tasolla kiinnostaa :)

      Poista

Kiitos kommentista, olithan asiallinen?