maanantai 16. tammikuuta 2017

Paljon ihastumisesta ja vähän rakkaudesta

Jos vaan tietäisit kaiken,
mitä mä en pysty sanomaan,
ymmärtäisit mua enemmän kun täs maailmas kukaan.
Alexx - Anteeks

Rakkaus on niin monimuotoinen käsite ja niin monia eri tunteita herättävä asia. Ainakin mulle. Välillä en oikein edes ymmärrä, onko rakkaus ihana tunne vai ihan hirveä tunne tai jotain siltä väliltä. Mä ihastun hyvin helposti, mutta se itse rakkauden tunne on sitten vähen kauempana. Joskus saatan kiinnittää huomioni johonkin ihmiseen, sitten saatan ihastua ihmiseen hetkellisesti, ihan vaan "kertaluontoisesti" ja pinnallisesti. Toisinaan ihastun paljon syvemmin tai joskus jopa todella palavasti. Sitten se on vain menoa. 

Your heart got me feeling so fine
So what to do
Still falling for you
Ellie Goulding - Still Falling For You

Kun mä ihastun tai rakastun, mun tunteet heittää kärrynpyöriä mun sisällä. Samaan päivään osuu tunteita niin laidasta laitaan. Oletetaan, että kyseinen ihastukseni on samalla luokalla/käy samoja tunteja kanssani. Aamulla herätessä saatan tuntea että "ihanaa nähdä se ihana tyyppi tänään". Sitten esim. koulupäivän aikana saatan olla niin jäykkänä ja tönkkönä, koska jännitän hengittää sitä samaa ilmaa sen ihanan tyypin kanssa samaan aikaan. Mietin niin kovasti, että "mahtaakohan se tuijottaa mun niskaa", "mitäköhän mieltä se oli mun vastauksesta tuohon kysymykseen" ja ehkä yleisin miete on se, kun toivoisin vaan niin kovasti, että mulla vaan olisi silmät selässä.

Ei kukaan muu,
Saa mua tälläseen solmuun.
Aina sanat liimautuu mun kurkkuun,
Se on syytäsi sun (se on syytäsi sun)
Kun sua lähestyn,
Mä jo valmiiksi jäädyn.
Lucas - Jäätyy

Kun koulu loppuu ja saavun kotiin niin mulla on yleensä kaksi vaihtoehtoa, millaisia fiiliksiä mulla on. Jos jotain ihanaa pientä tai suurta on tapahtunut, niin oon ihan pilvissä. Tai sit voi olla et oon ihan maassa, surullinen ja kaipaan sitä tunteiden kohdetta niin järkyttävästi. Noi molemmat tunteet on vaan niin raivostuttavia, kun ne on niin suuria ja mun on vaikea käsitellä niitä, etenkin tuota jälkimmäistä. Silloin vaan tuntuu, että oon sisältä päin niin pieni ja toi tunne niin jättimäinen, että meinaan pakahtua ja tukehtua. 

Loving can hurt, loving can hurt sometimes
But it's the only thing that I know
When it gets hard, you know it can get hard sometimes
It's the only thing that makes us feel alive
Ed Sheeran - Photograph 

Kun rohkaistun puhumaan jollekkin ystävälle/kaverille mun tunteista ja niiden kohteesta, niin usein mulle sanotaan "mee juttelee sille!" tai "käy tykkää sen kuvista ja ala seuraa sitä ig:ssä!". Vastaus mun suusta kuuluu usein näin: "mä en uskalla". Hei c'moon girl! Sehän ois vaan huomionosoitus, että tietää toisen olevan ylipäätään olemassa. Ei se tarkoita välttämättä sitä, että ois ihan totaalisen ihastunut, mä tiedän sen, mutta jotenkin mun ajatukset (tässäkin asiassa) alkaa laukkaamaan ja kiertämään ympyrää. En vaan pysty. Vaatii ihan hirveetä rohkeutta ja käsien tärinää käydä klikkaamassa tunteiden kohteen kuvasta. Sen jälkeen en pysty pitkään aikaan katsomaan kännykkää ja oon ihan paniikissa. Huvittavaa eikö? 

Niitä kolmea sanaa pystynyt en sulle sanomaan Mut jos sä ikinä palaat, kuulet ne tuhat ja sata kertaa Kai pitää tippuu korkeelta, et se tuntuu oikeelta Tuhat ja sata kertaa
Osmo Ikonen - Tuhat ja sata kertaa

Tiedän mistä se johtuu. Mulla on pelko, että mulle nauretaan siitä, jos joku saa tietää, joku muu, kun mun ystävät tai kaverit. Nimimerkillä kokemusta on.. Tälläkin hetkellä mua ärsyttää toi tunne, sillä tota samaa fiilistä on nyt ollut enemmän tai vähemmän, kun en vain ole uskaltanut ilmaita/näyttää tunteitani. Onko teillä samanlaisia tuntemuksia, tai vinkkejä mulle ton olotilan selvittelyyn? 

"Ihankuin joku pikku-ukko heittelis voltteja vatsanpohjassa.
 Ei pysty ajattelemaan mitään selkeästi
Itkettää, itkettää.
Kaikki tuntuu niin ihanalta
Mustasukkaisuuskohtauksia.
Sinisilmäisyyttä; ehkä se katsoi mua, eikä tuota toista?
Mielialavaihteluita.
Ja kaikkea muuta.
Välillä on vaan niin paha olla, että sattuu.
Välillä tuntuu että olen elämäni kunnossa.
Ihastuminen ja rakastuminen, onko se tätä?"
Ihan omaa tuotantoa (:


12 kommenttia:

  1. Ihana postaus, todella taidokkaasti kirjoitettu! :)

    http://misslittlemarie.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Tätä oli tosi mukavaa lukea, osaan samaistua tuntemuksiisi, iso peukutus tälle! :)

    http://puolituisenmatkassa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. WAU Heidi, upeesti kirjoitettu! Mä ite oon tosi erilainen ihastuja/rakastuja ku sä, ni multa ei mitään hienoja vinkkejä kyllä irtoa, mut sun kavereiden neuvot kuulostaa ihan toteuttamisen arvoisilta (nii-i, vaikka se oliskin hirveen vaikeeta!) :D Esim tykkäämällä tyypin uudesta ig kuvasta sä paitsi "ilmoitat" sille olevas olemassa, myös kipuat yli ekasta kynnyksestä tutustumisen suhteen. Pienin askelin eteneminen on parasta sillon ku jännittää liikaa ^^

    ♥: Linda/Revontulipalo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on kyllä niin totta.. Kyllä mä vielä uskallan (: toivottavasti..

      Poista
  4. Ihanan erilainen postaus! ♥

    http://mylifeassuski.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  5. ÄÄääää! Tää postaus oli ihana, oot täydellinen <3

    Hali: http://www.stoori.fi/the-what/

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, olithan asiallinen?